Általános Szerződési Feltételek


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)


Preambulum

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a https://www.cursus-optimum.hu/ weboldalunk használatával, a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban kérdése merül fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alább megadott elérhetőségen!

Szolgáltató (Vállalkozás) adatai

  • Név: Antal Attila Ev.
  • Székhely: 6060 Tiszakécske, Szabolcska Mihály u. 18. 1/4.
  • Adószám: 57266347-1-23
  • Telefon: +36 20 220 6546
  • Tárhely szolgáltató: Webnode AG (Svájc)
  • Tárhely szolgáltató elérhetősége: webnode@webnode.com

1. A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak

Felek: Szolgáltató és az oldalt látogató személy együttesen

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Panasz: olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.

Szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan - ellenszolgáltatás fejében végzett - tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában

Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett

Vételár: a szolgáltatásért fizetendő ellenszolgáltatás.

2. Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési feltételeket és a felelősségi szabályokat.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződés nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja. A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak. Szerződő Fél kizárólag természetes személy lehet, aki betöltötte a 18. életévét. A 18 évesnél fiatalabb tanulók esetében a szerződő fél a tanuló szülője/gondviselője lehet, aki felelősséggel tartozik a képzés folyamán megadott személyes adatok hitelességéért is.

3. Általános szerződési feltételek

Szolgáltatásunk igénybevételeinek szabályai az alábbiakban kerülnek összefoglalásra.

Szolgáltatás lényege röviden

A weboldal, mint a szolgáltatás (a továbbiakban Szolgáltatás) közvetítő közege a Szolgáltatóval (a továbbiakban Szolgáltató) szerződéses kapcsolatban álló szakemberek (a továbbiakban Tanárok) és a kurzusok valamelyikére a weboldalon jelentkező személyek (a továbbiakban Tanulók) kapcsolat-felvételét biztosítja. A Szolgáltatás részét képezi továbbá tanuló csoportok szervezése az azonos kurzust választók között, majd adott kurzushoz megfelelő képzettségű szakember, Tanár rendelése. A cél az, hogy a képzést nyújtó tanárokat és a tanulni akaró felhasználókat közvetítse, tanulócsoportokat szervezzen és bonyolítsa az ehhez szükséges háttér tevékenységet (reklám, szervezés, értesítések, pénzügyi folyamatok, panaszkezelés, stb.). A kapcsolatfelvétel egyoldalúan, minden esetben a Tanuló (ill. az őt képviselő szülő/gondviselő) által kezdeményezett, a weboldali "Jelentkezési űrlap" kitöltésével és elküldésével a Szolgáltató részére.

A jelentkező Tanulóknak a Szolgáltatóval kötött szerződése (jelen ÁSZF) kizárólag arra irányul, hogy a fenti cél megvalósulását, a Tanár és a Tanuló közötti kapcsolatot, valamint a képzéshez szükséges anyagi, szervezései és egyéb jogi kötelezettséget teljesítő (pl. panaszkezelési) hátteret biztosítsa. A Szolgáltatás keretében megvalósuló képzésekben Szolgáltatónak szakmai szerepe nincs, azt kizárólag a vele szerződéses kapcsolatban álló Tanárok végzik.

A Tanuló a képzés (weboldalon feltüntetett mértékű) díját Szolgáltatónak fizeti meg, aki ennek - a Tanárral kötött külön megállapodása szerinti részét – továbbítja a Tanár felé. Ebből eredően a Tanuló a Szolgáltatóval áll szerződéses (jelen ÁSZF szerinti) kapcsolatban, így a Szolgáltatással kapcsolatos bármely kérdéssel, kéréssel, panasszal hozzá fordulhat a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

4. A szerződés létrejötte

A szerződés a Tanuló részéről a https://www.cursus-optimum.hu/ weboldalon lévő Jelentkezési lap beküldésével, valamint ezzel egyidejűleg az ott található Adatkezelési tájékoztató és a jelen ÁSZF elfogadásával jön létre. Az "elfogadás" a weboldali jelölő négyzetek bejelölésével történik, melyet a rendszer rögzít és tárol: mindkét bejelölés elengedhetetlen feltétele az érvényes jelentkezésnek, ill. a jelen szerződés létrejöttének.

Jelen Szerződési feltételek elfogadásával Ön (Tanuló vagy az őt képviselő személy) kijelenti és szavatol a következőkért:

  • A regisztráció időpontjában betöltötte a 18. életévét.
  • Tudomásul veszi, hogy a jelentkezés érvényes beküldésével Ön a Szolgáltató által működtetett Szolgáltatás adatbázisában regisztrálásra kerül. Az ehhez kapcsolódó adatkezelési szabályokról az Adatkezelési tájékoztatónk ad további információt.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen szerződési feltételeket bármikor megváltoztassa. Jelen ÁSZF módosítása esetén, a frissített feltételeket haladéktalanul közzéteszi a weboldal Általános Szerződési Feltételek felületén. A módosított ÁSZF a közzététel napját követő nap nulla órától lép hatályba.

A módosított ÁSZF a hatályba lépését követően jelentkezőkre, Tanulókra és kurzusokra érvényes feltételeket tartalmazza. Nincs befolyással a már jelentkezett, a Szolgáltató által visszajelzett és a megfelelő képzési díjat megfizető Tanulókra. Amennyiben ez a Tanuló adott képzés befejezését követően újabbra jelentkezik, ill. fizet be, arra már a megváltozott feltételek lesznek érvényesek az ő számára is.

5. Jelentkezés, díjfizetés, díj visszafizetési garancia

A jelentkezés a weboldalon található "Jelentkezési lap" kitöltésével kezdődik, melynek elküldése előtt, a Jelentkezési lap alatt található két jelölő négyzetet a jelentkezőnek be kell jelölni. Ezzel jelzi, hogy hozzájárul a személyes adatainak az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerinti kezeléséhez és elfogadja az aktuálisan hatályos Általános szerződési feltételeket (ÁSZF). A bejelölésekkel és a kitöltött Jelentkezési lap elküldésével kap információt a Szolgáltató a jelentkezésről, amit e-mailben, legkésőbb 48 órán belül visszaigazol: ezzel megtörténik a szerződéskötés a jelen ÁSZF feltételei szerint. A szerződés adott képzés befejezéséig rendelkezik szabályokkal, feltételekkel. A Szolgáltató általi késedelmes visszaigazolás mentesíti a jelentkező az ajánlati kötöttség alól, valamint a szerződéskötési kötelezettségek alól. Ebben az esetben a Felek egyöntetű döntését követően, újbóli, weboldali jelentkezésre és annak 48 órán belüli szolgáltatói visszaigazolására van szükség a szerződéskötéshez.

A visszaigazoló e-mail tartalmaz egy tájékoztatót a képzéshez kapcsolódó fontosabb tudnivalókról és egy díjbekérőt a kiválasztott képzés díjáról.

A képzési díj megfizetése elengedhetetlen feltétele a képzésen való részvételnek. Amennyiben az előre megadott időpontig a díj vagy az aktuális díjrészlet nem érkezik be Szolgáltatóhoz, akkor Szolgáltató jogosulttá válik a Tanuló jelentkezésének visszautasítására vagy a már folyó képzés közben azonnali kizárására adott kurzus(ok)ból. Ebben az esetben a késedelmesen beérkező díjat (annak 100%-át) a Szolgáltató három munkanapon belül visszautalja a befizető részére, kamat és költségek felszámolása nélkül. A képzésből ilyen módon történő kimaradásnak vagy a képzési folyamat megszakadásának minden felelőssége a Tanulót terheli, függetlenül attól, hogy mi volt a díj elmaradásának oka.

A díj megfizetésére előre, egyösszegben és – képzésenként három időegységhez (kurzushoz) igazodva -, előre, három egyenlő részletben is van lehetőség, a Tanuló döntése alapján.

A teljes képzési díj vagy az aktuális díjrészlet befizetésének határideje adott kurzus(ok) kezdési időpontjához igazodik: e szerint az első díjfizetés a képzés első kurzusának kezdőnapját megelőző 5. munkanapig esedékes. Eddig az időpontig a teljes díjnak, vagy legalább az elő díjrészletnek be kell érkeznie a Szolgáltató bankszámlájára. Részletfizetés esetén az első díj beérkezését követően a még hiányzó, további egy-két díjrészlet esedékessége: a következő kurzus(ok) kezdőnapját megelőző 5. munkanap éjfélig.

A díj beérkezettnek tekintendő abban az esetben, ha az a bank által lekönyvelésre került, ezáltal az megjelenik Szolgáltató bankszámláján. A beérkezett díjról Szolgáltató számlát állít ki és küld e-mailben a jelentkező részére, az általa megadott e-mail címre. Amennyiben a megadott e-mail cím rossz (pl. elírás miatt) és a jelentkező azt három munkanapon belül nem kapta meg, jelezze ezt Szolgáltató részére! Szolgáltató a javított e-mail címre haladéktalanul ismét elküldi a számlát. A számlának ebből eredően késedelmes megkapásához kapcsolódó – pl, ha ez a jelentkező számára valamilyen problémát okoz - minden felelősség a jelentkezőt terheli.

Szolgáltató a képzési díjra visszafizetési garanciát vállal. Erre abban az esetben kerül sor, ha a Tanuló részt vett az első képzési napon és annak végén (de legkésőbb a második képzési napi program kezdetéig, írásban, e-mailben küldve) jelzi Szolgáltató felé az elégedetlenségét. Ezzel együtt befejezi a kurzust és kéri az általa befizetett díj vagy díjrészlet visszatérítését. Szolgáltató a képzés minőségének javítása érdekében visszajelzést kér a felmerült probléma / elégedetlenség okáról, de a Tanuló válasza - vagy annak esetleges elutasítása - sem feltétele a visszafizetésnek. A befizetett összeg haladéktalanul - de legfeljebb három munkanapon belül - teljes mértékig (100%), kamat és költségek felszámolása nélkül visszautalásra kerül a befizető bakszámlájára.

További szabályok: Szolgáltató fenntartja magának a weboldalon rögzített minden kommunikáció felügyeleti jogát, valamint a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott okokból (lásd alább) eltávolítson bármely információt.

Szolgáltató fenntartja a jelentkezés elutasításának, valamint a már meglévő jelentkezés törlésének jogát.

A jelen szerződésben foglaltak alapján a jelentkezett személyek felelnek az általuk adott valamennyi információ hitelességéért. Hamis, valamint jogsértő adatok adása e szerződés azonnali hatályú felmondását és a jelentkezett személy kizárását, a jelentkezés törlését vonja maga után.

6. A weboldal használatához kapcsolódó személyes adatokról

A jelentkezés folyamán Ön által (mint Tanuló vagy a Tanuló szülője, gondviselője) megadott személyes adatokat a Szolgáltató mindaddig kezelni fogja, amíg Ön a szolgáltatást igénybe veszi (tehát a képzések valamelyikén szerződés szerint, jogszerűen részt vesz), ill. ennek befejezését (értsd: a szerződés teljesítését) követő öt évig, valamint addig, amíg a díjfizetéshez kapcsolódó számviteli jogszabály ezt előírja számára (a jelenleg hatályos szabályok alapján 8 évig).

A Szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó személyes adatok kezelésének jogalapja a jelentkezés elküldésekor a Tanuló (jelentkező) által megadott adatkezelési hozzájárulás (GDPR 6. cikk (1) bek. a. pont szerint), míg az igénybevétel további folyamatában a jelen szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk, (1) bek. b. pont alapján). A szerződéses kapcsolat fenntartása érdekében a felek közötti e-mail és telefonos elérhetőség fennmaradása elengedhetetlen.

Szolgáltató az adatkezeléséről Adatkezelési tájékoztatót tesz közzé a weboldalon és kéri, hogy ezt minden felhasználó (a szolgáltatás iránt érdeklődő) személy figyelmesen tekintse át, mielőtt jelentkezik.

A Szolgáltató által a jelentkezéshez és a képzéshez kapcsolódóan kezelt személyes adatok köre

  • vezeték- és keresztnév
  • elérhetőség (telefonon és e-mailben)
  • a tanítandó tárgy megnevezése (több tárgy is megnevezhető)
  • a tanuló életkora
  • számlázási adatok,
  • a képzés, ill. a kiválasztott kurzus(ok) díja

7. A jelentkezés és a Szolgáltatás igénybevételének általános feltételei

a.) Annak megerősítése, hogy a jelentkezni kívánó személy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri és elfogadja (bejelölések a weboldalon).

b.) Szolgáltató a jelentkezést e-mailben visszaigazolja a jelentkező által megadott e-mail címre küldve.

c.) A jelentkezéssel vagy azt követően. az adott képzéshez szükséges további személyes adatok, szolgáltatási jellemzők, elérhetőségek rögzítése a Szolgáltatás teljesítését szolgálja. Az így megadott adatokat Szolgáltató semmilyen, a jelen szolgáltatástól eltérő célra nem használja fel.

d.) A jelentkezők, valamint a képzésben résztvevők tudomásul veszik, hogy amennyiben a szolgáltatáshoz kapcsolódó bármely magatartásuk vélhetően vagy bizonyíthatóan jó erkölcsbe, hatályos jogszabályokba vagy joggyakorlatba, a Szolgáltató jogaiba vagy érdekeibe ütközik, Szolgáltató bármikor indokolás és jelzés nélkül megtagadhatja a jelentkezését, vagy az érvényben lévő szerződést azonnali hatállyal felmondhatja. A szerződés ilyen ok miatti felmondása nem jelenti az adatok azonnali törlését, sőt azok eredeti (a szerződés teljesítéséhez kapcsolódó) adatkezelési időtartamát sem. Jogszabályi kötelezettsége esetén ezeket az adatokat Szolgáltató a rendőrség vagy más hatóság megkeresésére kiadja.

e.) A képzésben résztvevő személy sem nyíltan, sem burkoltan nem használhatja a Szolgáltatást más weboldal, szolgáltatás és/vagy üzlet reklámozására, valamint különösen nem ajánlhat fel vagy reklámozhat szexuális szolgáltatást.

f.) Nem másolhatja le sem egészében, sem részben a weboldalon található információkat a jelen ÁSZF-ben lefektetettektől eltérő célból.

g.) A Szolgáltatásban résztvevő egyik személy sem küldhet körleveleket, spam-eket vagy egyéb, kéretlen e-mailt más résztvevő személynek. Semmilyen módon nem adhatja át, ruházhatja át, oszthatja meg felhasználói jogosultságait és/vagy jogosíthat fel bármely harmadik személyt a szolgáltatás helyette történő használatára.

h.) Nem továbbíthat és/vagy tehet közzé és/vagy e-mailezhet más résztvevő (értsd: kurzuson részvevő Tanuló vagy Tanár) személynek olyan információt, képet és/vagy más anyagot, amely pornográf, fajgyűlölő, sértegető, rágalmazó, zaklató, megbotránkoztató, fenyegető tartalmú, becsületsértő és/vagy trágár. Büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik, hogy a Szolgáltatás igénybevételének teljes időtartama alatt nem követ el a mindenkor hatályos Btk. szerint üldözendő bűncselekményt.

i.) Nem továbbíthat és/vagy tehet közzé és/vagy e-mailezhet más résztvevő személynek olyan információt, képet és/vagy más anyagot, amely alkalmas arra, hogy mások politikai és/vagy vallási meggyőződését sértse, illetve amelynek birtoklása, közzététele, továbbítása jogszabályba ütközik.

j.) Nem tölthet fel a Szolgáltatást igénybe vevő (Tanuló vagy Tanár) részére olyan anyagokat, amelyek vírust tartalmaznak, vagy szerzői jogi védelem alá esnek.

k.) Nem használhat olyan berendezést, szoftvert vagy programot, melyek megkísérelnek beavatkozni a weboldal rendeltetésszerű használatába.

l.) A weboldali Jelentkezési űrlap szabad szöveges részében tilos a közízlést sértő magatartás, a faji előítéletre való buzdítás vagy az ilyen eszmék népszerűsítése. Tilos egyéb oldalak, vagy a felhasználó saját oldalának, szolgáltatásának reklámozása. Tilos saját, vagy más különleges személyes adatainak megjelenítése. Tilos a más felhasználók felé folytatott személyes és célzott, sértegető kommunikáció.

m.) A jelentkezőnek / képzésben résztvevő Tanulónak tilos többszörös jelentkezést létrehoznia a Szolgáltató megtévesztése céljából.

n.) Amennyiben a jelentkezett / képzésben résztvevő Tanuló a fenti szabályok bármelyikét megsérti, úgy Szolgáltatónak jogában áll a kérdéses üzenet, vagy tartalom automatikus törlése, és/vagy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés zárolására, a Szolgáltatásból való kizárásra akár részben, akár egészben, időszakosan vagy véglegesen, kártérítés vagy bármely visszafizetés nélkül, az esetleges büntető- és/vagy polgári jogi következmények mellett.

8. A Szolgáltatás használata során lehetséges jogsértések és a felelősség

Szolgáltató törekszik a szolgáltatás folyamatos és hibamentes üzemeltetésére, ugyanakkor kizárja a felelősségét a szolgáltatás – rajta kívül álló okból bekövetkező - hibás vagy nem rendeltetésszerű működéséből eredő bármely következmény vonatkozásában, így különösen a Szolgáltatás üzemelésében beálló kimaradás, a használattal összefüggésben történő számítógép-meghibásodás, valamint tőle független személyek által megvalósított, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások esetén.

9. A jelen Szerződés megszűnése, az elállás joga

a.) A Szolgáltatásban résztvevő Tanuló tudomásul veszi, hogy az ÁSZF (lásd. 1-8. pontban foglaltak bármelyike) megszegése esetén a jelentkezése törlésre, az érvényes szerződése felmondásra kerülhet. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a Tanulónak a jelen ÁSZF feltételeibe ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt e szerződés a Szolgáltató által felmondásra került.

b.) A Tanulónak jogában áll a szerződéstől a képzés(ek) megkezdését megelőzően elállni.

Ebben az esetben:

  • amennyiben még a képzés díját nem fizette meg, a szerződés további következmények nélkül, a közlés időpontjában megszűnik, vagy
  • ha a képzés díját már megfizette, a díj teljes összege három munkanapon belül visszautalásra kerül a Szolgáltató részéről, vagy
  • a jelen szerződés 5. pontjában foglalt "díj visszafizetési garancia" szabály szerint

c.) A Tanulónak jogában áll a szerződést a képzés(ek) megkezdését követően felmondani.

Ebben az esetben:

  • amennyiben ezt a képzési tartam (a képzési programok számának fele előtt, lefelé kerekítve) első felének elérése előtt teszi: Szolgáltató visszautalja részére a képzés díjának 50%-át.
  • ha a felmondás időpontja eléri vagy meghaladja a képzés eredeti tartamának (a programok számát alapul véve) 50%-a szerinti képzési program napját, akkor a képzési díj teljes összege megilleti Szolgáltatót, a képzési díjból a Tanulót visszatérítés nem illeti meg.

d.) Szolgáltatónak nem áll jogában a megkezdett képzéseket annak eredeti ütemezés szerinti befejezése előtt egyoldalúan felmondani. Ez alól kizárólag a Tanuló szándékos szerződésszegése jelent kivételt a fentebb (első sorban, de nem kizárólag a 7. pontban) rögzített feltételek megsértése esetén. A szerződés e pont szerinti felmondása esetén a Szolgáltatót megilleti az adott Tanuló által megfizetett szolgáltatási díj teljes összege, valamint a Szolgáltatás rendkívüli befejezéséből eredően más – azonos kurzusban érintett - Tanulónak fizetendő esetleges kártérítések vagy egyéb szankciók, díjak, büntetések Szolgáltató részére történő megtérítése is.

10. Panaszkezelés

A szolgáltatás során esetlegesen felmerülő panaszát a Tanuló a jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.

a.) Szóbeli panasz

A szóbeli (telefon közölt) panaszt Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben a panaszkezelés módjával a panaszos nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszról Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel,és annak tartalmát egyezteti a panaszossal. A jegyzőkönyv másolati példányát átadja részére. A panaszt - annak beérkezését követően – a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül, indokolással ellátott választ küld.

A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:

  • a panaszos nevét;
  • a lakcímét vagy levelezési címét;
  • a panasz előterjesztésének idejét, módját;
  • a panasz részletes leírását

b.) Írásbeli panasz

  • Írásbeli panasz esetén a panasz ügyet a beérkezést követően Szolgáltató megvizsgálja és vizsgálat eredményéről a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld (e-mailben) a panaszos részére.
  • A panaszt a Szolgáltató a hatályos jogszabályi előírások alapján a vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.
  • Válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatást egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszik arra, hogy válaszlevelében valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
  • A panaszkezelés során Szolgáltató a panaszos által megadott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
  • Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat Szolgáltató három évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a leselejtezi.
  • A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használja fel.

Békéltető testületi jogorvoslat

Amennyiben a panasz teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, vagy a panaszos bármilyen fogyasztói panaszt kíván benyújtani, úgy a területileg illetékes járási kormányhivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/panasz-munkacsoport

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Budapesti Békéltető Testület

Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/odr

A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

11. Egyéb rendelkezések

  • Nem jelenti a szerződésszegés jóváhagyását vagy nem ad alapot egyéb más szerződésszegésre, ha a Szolgáltató nem lép fel haladéktalanul egy esetleges szerződésszegő magatartás ellen.
  • Jelen dokumentum tartalmazza a Felek között létrejött teljes megállapodást. Ha valamely illetékes hatóság jelen Megállapodás bármely rendelkezését akár részben, akár egészében érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak tartja, az érintett rendelkezés fennmaradó része, továbbá a Megállapodás további rendelkezései érintetlenül hatályban és érvényben maradnak.
  • Adatkezeléssel kapcsolatos észrevételeit, panaszait a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11; ugyfelszolgalat@naih.hu) felé teheti meg.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatás bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.

A Szolgáltatás működtetése és üzemeltetése az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján történik.

A Szolgáltatás működésével kapcsolatos problémák az ügyfélszolgálatnak jelezhetők a fentebb megadott elérhetőségeken.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, elsődlegesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény szabályai az irányadóak.


Budapest, 2025. január 01.